Siguranța rutieră: sistemele de asistență auto trebuie să fie obligatorii la autoturismele noi

Toate autoturismele noi ar trebui să fie echipate cu sisteme de asistență capabile să detecteze pietonii, să frâneze automat și să adapteze viteza, spune o rezoluție adoptată marți.

În fiecare an, peste 25 000 de persoane sunt ucise și sute de mii rănite pe drumurile Europei. Aproximativ 90% dintre aceste accidente se datorează erorilor umane.

Multe dintre acestea ar putea fi evitate prin utilizarea noilor sisteme tehnologice de asistență a șoferilor în situații periculoase. În momentul de față, sistemele sunt prezente în relativ puține modele de vârf, dar având în vedere avantajele lor evidente, deputații europeni doresc ca acestea să devină obligatorii pentru toate autoturismele noi. Votul asupra rezoluției va avea loc joi, 14 noiembrie.

Aceste sisteme variază de la dispozitivele inteligente de frânare la sistemul care detectează pietonii și cicliștii. De asemenea, sistemele pot încetini automat o mașină pentru a evita o coliziune și pentru a ajuta șoferii să rămână în limitele de viteză. Există, de asemenea, sisteme care emit sunete sau chiar direcționează o mașină înapoi atunci când iese din bandă.

Deputatul Dieter-Lebrecht Koch (PPE), responsabil cu direcționarea noilor reguli în Parlament, a declarat: „Fie că suntem șoferi, pietoni sau bicicliști, greșim cu toții. Și în aceste cazuri, sistemele de asistență automată sunt un fel de copiloți tăcuți care ne ajută să evităm accidentele.”

În timp ce în trecut sistemele de asistență a șoferilor erau instalate numai pentru autovehiculele de ultimă generație, acestea se găsesc din ce în ce mai mult în momentul de față pe mașinile de toate clasele. Cu toate acestea, trei sferturi dintre autoturismele noi nu sunt încă echipate cu niciunul dintre acestea, în principal datorită costului suplimentar.

Pentru a reduce costurile, proiectul de rezoluție sugerează doar obligativitatea caracteristicilor care sunt deja disponibile pe piață și care și-au dovedit capacitatea de a salva vieți, cum ar fi sistemele automate de frânare în situații de urgență, cu detectarea pietonilor și a cicliștilor.

„Toată lumea ar trebui să poată cumpăra o astfel de mașină”, ​​a spus domnul Koch. „Tocmai prin implementarea pe scară largă aceste sisteme de asistență pentru șoferi devin mai ieftine. Prin urmare, prețul acestor mașini nu va crește exagerat; ele vor fi doar puțin mai scumpe.”

Deputații europeni sunt, de asemenea, dornici să evalueze posibila valoare adăugată a reducerii limitei de alcool din sânge la zero pentru conducători auto începători și pentru șoferii profesioniști din întreaga UE.